GIVE ME SOME SPACE




Berilah aku ruang,
Berilah aku waktu,
Meskipun waktu kita sama,
Dunia kita sama.

Kehendakmu aku turutkan,
Kata-katamu aku akur,
Perintahmu aku laksanakan.

Namun,
Pesananku kau anggap enteng,
Permintaanku mentah ditolak,
Nasihatku kau hakiskan hatimu.

Berilah aku sedikit waktu,
Waktu untuk bernafas sendiri,
Berjalan tanpa ditatih,
Kebebasan walau hanya sementara,
Walau hanya seketika.

Beri aku waktu itu,
Ingin aku jelajah dunia sendirian,
Cukup hanya negeri darul sunnah ini,
Ingin aku pergi mencari ketenangan yang tak pasti,
Kuala Perlis lanjut Kuala Sanglang terusan Chuping
Lantas Padang Besar dan Wang Kelian,
Walau indahnya wang ulu juga timah tasoh,
Cukup juga bukit ‘academic height’,
Mungkin ditepian jendela 327 itu juga sudah cukup untukku,
Menjadi temanku untuk sendiri
Beri aku waktu itu.

Sejadah itu sudah menyaksikan,
Pengaliran yang inginkan kebebasan,
Tanda pelepasan sakit di Qalbi ini.

Allah, teman terbaik ku,
Dengarlah rintihanku,
Aku Cuma ingin hak ku,
Yang selama ini digenggam olehnya,
Dimana masaku?
Masa untuk bersendiri.
Masa untuk bersunyi.
Tanpa siapa menggangu,
Sebelum diri ini dibawa lari,
Oleh tunggangan cerah itu,
Kemana-mana yang dituju,
Sendiri...

Penulis : NH Pengisian yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu datang dari diri hamba sendiri

Artikel GIVE ME SOME SPACE Dicoret oleh NH pada hari Selasa, 7 Februari 2012. Semoga yang baik dijadikan pegangan dan yang buruk dijadikan sempadan 0 Any komen dan kritik: di posting GIVE ME SOME SPACE
 

Lets Join Us