Kejutkanku

[kredit]

Kejutkan aku jika aku terlena,
Dalam lena itu,
Banyak kesilapan yang aku tidak sedar.
Jagakan aku dari lamunan,
Dalam lamunan itu,
Aku sentiasa mengiyakan bahawa,
Aku lah yang benar.
Berikan sedikit cubitan,
Dalam cubitan itu sememangnya menyakitkan 
Jika cubitan dalam lena.
Tetapi, cubitan itu,
mengubah dan merubah.
Tanpa cubitan,
ketenangan itu mampu menjadi ombak.
tanpa tanda, dia pergi tanpa suara, hilang.
Sepi.
Jika itu mampu membuat hati itu gembira,
Laksanakanlah.
Walau hati ini tertanya-tanya.
Dimanakah silapnya.
Perlakuan itu,
Jauhkanlah.
Dibulan yang jarang2 bertemu keberkatannya.
Dituntut untuk meningkatkan ibadah,
Amalkan yang indah,
Juga jangan memutuskan ukhwah.
Kejutkan aku dari lamunan,
Kerana aku masih dalam suasana
Baharu.

Penulis : NH Pengisian yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu datang dari diri hamba sendiri

Artikel Kejutkanku Dicoret oleh NH pada hari Ahad, 22 Julai 2012. Semoga yang baik dijadikan pegangan dan yang buruk dijadikan sempadan 0 Any komen dan kritik: di posting Kejutkanku
 

Lets Join Us