Selamatkan GAZA, Bebaskan PALESTIN

[Diskelimer: Moga tak sakit jantung dengan penulisan ini. Hanya berharap mereka yang dalam kalangan tarbiyah sahaja yang baca. Tetapi saya tidak bertanggungjawab jika orang luar tarbiyah membaca ini tanpa pemahaman yang jelas]

kredit
Dunia hari ini terlihat zalim pada manusia. Semua seolah buta melihat banyaknya nyawa tekorban. Semua terpekak dari mendengar pekikan sakitnya ditahan, jiwa-jiwa yang cintakan keamanan dan kedamaian. Mulut seolah bisu dan terkelu membatu dari menyuarakan kebenaran. Maka hadir jiwa-jiwa, walau tiada ikatan darahnya, tetapi kerana ikatan aqidah yang terbina, lantang bersuara menyemarakkan solidaritinya keatas kekejaman dunia yang rata-rata mereka mempunyai mata tetapi tidak melihat, mempunyai telinga tetapi tidak medengar, mempunyai mulut tetapi membisu. Maka, terkukuhlah firman sang tuhan akan ayatnya dalam surat Al-Araf 7 ayat 179.
 
Bagaimana rakusnya musuh Allah ini membunuh jasad-jasad yang masih belum sempat mengenali bertapa kejamnya dunia, masih belum sempat merasai nikmatnya kehidupan dunia diluar kepompong semenanjung itu. Begitu tiada hatinya mereka membunuh anak-anak kecil yang masih belum tahu berjalan lantas dituduh 'pengganas.
 
Bagaimana terkenalnya mereka dengan kecerdikan mengeluarkan produk-produk ternama, membina laman sosial yang kini diguna jutaan pengguna, penguasa ekonomi dunia dan sememangnya diperakui mereka adalah golongan antara yang terpandai di dunia. Tapi sayang, kerana kurniaan itu, dari dahulu mereka sombong berkata, 'kami golongan terpilih'. Sehingga Allah itu menghentikan pemberi peringatan ratusan lamanya agar mereka tetap dalam kesesatan. Benar, kalian golongan terpilih dan dipilih oleh Allah untuk menjadi bahan pembakar, kalian terpilih untuk tertutup hati dari mengenali hakikat yang sebenar, kalian terpilih untuk tidak dipilih menjadi ahli syurga yang mana nyawa dan jiwa yang kalian banggakan kerana melayangkan nyawa, mereka lagi sedang gembira ria di sana. Dahulunya kalian pernah dikurniakan makanan dari syurga melalui rasul kalian, akan tetapi kalian masih tetap meminta makanan kalian sepanjang perhambaan kalian dengan raja yang mengaku tuhan. Ya, kami kenal kalian dengan sifat bangga diri, sifat tanpa hati, sifat penakut, sifat tak tahu bersyukur dan segala macam sifat telah kami ketahui. Kerana kami punya kitab yang menceritakan tentang hal kalian agar memberi pelajaran buat kami.
 
Penegakan menentang keganasan oleh puak zionis dikecam hebat oleh manusia yang mempunyai hati. Walau tidak terikat aqidah yang sama, tetapi hati-hati ini masih belum buta, masih hidup. Terima kasih kepada NGO yang bergerak hebat dalam usaha memperjelas dan memperjuang hak kemanusiaan kepada masyarakat. Dahulu masyarakat kurang jelas, mengapa dan kenapa. Walau orang Islam sendiri yang masih terpingga-pingga mengapa perlu boikot, mengapa perlu pertahankan Gaza, mengapa tidak lari sahaja selamatkan nyawa. Jazakallah wa jazakillah atas usaha kalian.
 
Begitu banyak nyawa tekorban, namun zionis tetapi tidak mampu membunuh hati-hati manusia itu dari cintakan kematian. Tetap tidak mampu membunuh semangat juang walau ribuan jasad bergelimpangan. Tetap tidak dapat menawan Gaza walau guna pelbagai senjata teknologi perang.
 
Zionis, walau tinggi IQ kalian, tetap tidak dapat menandingi kecerdasan Hamas yang dibantu tentera sang tuhan. Walau canggih teknologi kalian, tetapi kecilnya hati kalian sendiri pada kematuan tidak mampu mengalahkan Hamas yang rindukan kematian.
 
Saya disini tidak selesa dengan empuknya tilam dan bantal, tidak selesa dengan badan yang diselimut lembut kerana memikirkan saudara di Palestin. Kadang saya cemburu pada ikatan aqidah yang begitu hebat dalam kalangan pejuang, pemuda malah anak-anak kecil. Jiwanya sudah terikat, 'Allah'. Berbeza dengan kami di sini, dikala jatuh ibu wa ummi yang dipanggil. Cemburu pada iman mereka yang tetap cinta pada syurga. Cemburu pada mereka kerena sudah pasti ke syurga. Cemburu pada mereka kerana mereka telah Nampak syurga dalam kehidupan mereka. Berbeza dengan kami disini, masih melihat dunia sebagai segala-galanya.
 
Bila saya melihat ratusan jasad para syuhada, menangis dan gembira. Disulami cemburu yang membuak-buak. Hati terdetik kata,
 
"Jika bukan kalian yang memenuhi syurga, mana mungkin kami ini yang masih tertipu dengan dunia akan memenuhi syurga"
 
Gazzah, sudah nyata syurga selepas kematian kalian. Terus berjuang. Kami mendoakan.
 
Maka apa peranan kita?
 
Mantapkan aqidah, kerana itu kekuatan islam yang paling ditakuti yahudi.
 
Malaysia, nama ini sudah dipetik Israel sebagai tempat memberi latihan kepada Hamas. Kemungkinan perang bakal berlaku. Bukan saya minta, tetapi segala yang diberi itu ada 'kebaikan'nya. Perkataan kebaikan itu, perlu dihurai panjang. Namun cukup saya katakan, perkataan kebaikan itu, segala yang dihadapi, diberi, dihadap walau berbentuk dugaan, kesakitan, keperitan, kesusahan, musibah adalah kebaikan jika kita mengambil hikmah dari segala bentuk yang diberikan kepada kita.
 
Ramai antara kita yang sembang kencang mahu cincang jika zionis datang serang. Ya, saya juga mempunyai semangat ingin menembak tepat kepala-kepala yang mengagungkan bintang ini. Bila lagi mahu praktikkan dari lapang sasar ke sasaran sebenar. Musuh Allah. Ya, saya akui saya juga mempunyai semangat itu.
 
Tetapi kembali kepada jiwa, kita hanya mempunyai senjata dan bilangan anggota yang ramai. Tetapi kita kekurangan jiwa yang mengakui sebenar benarnya bahawa Allah itu yang patut disembah, Rasul itu yang patut diikut, Al-Quran itu yang patut di turut. Kaabah itu sebagai qiblat yang harus dihadap rukuk dan  bersujud. Kita kekurangan jiwa yang mempunyai roh.
 
Kita mahu tentera seperti Al-Qassam, mantap fizikal, mantap mental, mantap aqidah. Kita ada segala kemantapan cuma satu kita tiada. Akidah kita masih melemah malah tiada. Mengapa kata tiada aqidah. Saya minta maaf, pemahaman saya terhadap perkataan aqidah lain.
 
Aqidah yang sebenar-benarnya, memperakui bahawa Allah itu tuhan. Dengan sebenar-benar perakuan. Ramai yang mengaku Allah sebagai tuhan, tetapi tiada langsung meresapi keesaan Allah sebagai tuhan yang mencipta langit dan bumi segala segala penciptaan.
 
Saya mahu bertanya, berapa ramai tentera kita yang solat? Berapa ramai tentera kita yang solat berjemaah? Berapa ramai tentera kita bukan kaki perempuan? Berapa ramai tentera kita yang tidak minum arak? Berapa ramai tentera kita yang tidak pegang perempuan (bagi lelaki) dan lelaki (bagi perempuan). Berapa ramai tentera kita yang baca Al-Quran. Jika baca juga tidak, mana mungkin mahu difahami, dihayati, diresapi malah dihafal. Sekali lagi saya minta maaf, tentera yang saya maksudkan bukanlah diajukan kepada Angkatan Tentera Malaysia, tetapi tentera-tentera (manusia) yang ingin menentang zionis habis habisan.
 
Peralatan sudah ada, mental dan fizikal telah tersedia. Maka, kita perlu perkuatkan rohani kita. Itu yang zionis gentar. Bagaimana muslim itu benar-benar merasai bahawa sesungguhnya setiap muslim itu adalah bersaudara.
 
Mahukan perang di Malaysia?
 
Siapa yang mahu perang? Sudah tentu tidak mahu. Tentera-tentera Israel juga takut mahu perang inikan kita yang cintakan kedamaian. Namun sekali lagi, jika ia adalah kebaikan, mengapa tidak disegerakan?
 
Huh! Pemikiran yang terlalu extreme!
 
Saya yakin, jika ada kesusahan baru mencari tuhan. Baru ingat kematian. Baru sedar dunia hanya singgahan. Maka akidah dibina. Tentera-tentera Allah muncul. Islam sebagai cara hidup. Manusia kembali memahami agama bukan hanya mengenali islam sebagai nama, perkataan yang tercatat di Ic. Paling tidak mati dalam perang yajg mana hati ingat tuhan. Bukan mati di jalanan kerana rempitan, mabukan, kemaksiatan. Kadang saya menjerit, mengapa tidak Malaysia diserang, jika itu akan mengembalikan pemahaman manusia kepada Islam itu sendiri.
 
Huh! Exrtrem. Aseef jidan.
 
Apa beza kita dengan Palestin?
Sama-sama ada manusia, sama-sama makan dan minum. Sama agama. Ternyata ada bezanya. Kita senang mereka susah. Kita aman, mereka terpecah dimusnahkan. Kita Islam pada nama, mereka Islam segalanya.
 
Kita tenggelam dalam kenikmatan keselesaan. Maka saya sangat takut, sekiranya nyawa saya ditarik pada saat iman menjunam jatuh, pada saat melakukan maksiat, pada saat tidak melakukan kerja dakwah.
 
Penulisan kali ini tidak memberangsangkan. Kerana menahan sakitnya badan. Moga diberi kesembuhan. Apalah sangat sakit ini dari sakit saudara saya disana.
 
Maaf atas segala keterlaluan cara saya berfikir.

Penulis : NH Pengisian yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu datang dari diri hamba sendiri

Artikel Selamatkan GAZA, Bebaskan PALESTIN Dicoret oleh NH pada hari Selasa, 5 Ogos 2014. Semoga yang baik dijadikan pegangan dan yang buruk dijadikan sempadan 0 Any komen dan kritik: di posting Selamatkan GAZA, Bebaskan PALESTIN
 

Lets Join Us